TOP warsztaty CEDE 2019
Edukacja

TOP warsztaty CEDE 2019

Jak diagnozować pacjenta z zaburzeniami skroniowo-żuchwowymi zgodnie z najnowszymi kryteriami? Jak postępować w przypadku stanu nagłego i oczekiwania na karetkę? Skąd wynikają błędy w adhezji? Jak usunąć złamane narzędzie? Co jest kluczowe w profilaktyce kobiet w ciąży? Na te oraz wiele innych pytań chcą odpowiedzieć prowadzący warsztaty zaplanowane w ramach 3. Kongresu Unii Stomatologii Polskiej (CEDE 2019, 19-21 września).

Każdy lubi naukę poprzez praktykę i chociaż również w tym duchu prowadzone są wykłady Kongresu Unii Stomatologii Polskiej, to właśnie warsztaty przez wielu uważane są za najcenniejszą formę zawodowej edukacji. Niewielkie grupy, eksperci na wyciągniecie ręki, nowoczesny sprzęt i warunki zbliżone do zabiegowych – te elementy to podstawa każdego warsztatu. Trudno jednak polemizować, że najważniejszy jest temat.

– Całoroczna oferta edukacyjna dla lekarzy dentystów oraz higienistek w Polsce jest bardzo bogata. Warsztaty w ramach Kongresu mają jednak w sobie coś wyjątkowego. Tematyka oraz eksperci wybierani byli w taki sposób, aby nauka realizowana była zgodnie z ideą evidence based medicine. Mamy ofertę z różnych dziedzin stomatologii, medycyny estetycznej oraz higieny i profilaktyki. W przypadku stanów nagłych proponujemy coś absolutnie unikalnego -warsztaty w warunkach symulowanego zagrożenia życia z pewnością pozostaną na długo w pamięci uczestników. Wszystkie projekty gwarantują najwyższą jakość – zapewnia prof. Marzena Dominiak, przewodnicząca Rady Naukowej Kongresu Unii Stomatologii Polskiej, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.

CEDE-2

Uczestnicy 3. KUSP mogą wybierać spośród ponad 30 warsztatów. Postanowiliśmy zachęcić do udziału w kilku z nich.

Badanie czynnościowe pacjenta – diagnostyka w parach

Prowadzący: dr n. med. Piotr Jurkowski, dr n. med. Wojciech Kondrat

Czego się nauczysz? W czasie warsztatów z badania czynnościowego uczestnicy nauczą się, jak szybko i skutecznie zbadać pacjenta z zaburzeniami skroniowo-żuchwowymi, co oznacza zbaczanie żuchwy w czasie odwodzenia, jak odróżnić ból mięśni od bólu stawów skroniowo-żuchwowych i jakie są tego implikacje, które objawy dźwiękowe w stawach są groźne, a których się nie leczy, jak obiektywnie ocenić palpacyjnie bolesność mięśni, jakie należy zastosować wstępne postępowanie lecznicze w zależności od postawionego rozpoznania, dlaczego badanie czynnościowe pacjenta jest niezbędne przed rozpoczęciem leczenia stomatologicznego.

Badanie czynnościowe pacjenta zostanie przedstawione w oparciu o międzynarodowe kryteria diagnostyczne. Po wykładzie wyjaśniającym cel i przebieg badania, kursanci będą badali siebie nawzajem w parach i zapisywali obserwacje w kartach badawczych. Następnie zostaną omówione wyniki badań.

Ogólnoustrojowe stany nagłe (w warunkach symulowanego zagrożenia) – zanim przyjedzie karetka

Prowadzący: wykwalifikowani ratownicy medyczni

Czego się nauczysz? Po ukończeniu warsztatu uczestnik będzie potrafił m.in. uzasadnić wskazanie do podjęcia tlenoterapii biernej, zademonstrować użycie butli tlenowej z reduktorem wraz z różnymi podajnikami tlenu medycznego, przygotować lek do podaży wziewnej z użyciem butli tlenowej i maseczki do nebulizacji, dokonać bezprzyrządowego (rękoczyn czoło-bródka) i przyrządowego udrożnienia dróg oddechowych z użyciem rurki ustno-gardłowej, rurki nosowo-gardłowej, maski krtaniowej i rurki krtaniowej, wykonać wkłucie domięśniowe w przednio-boczną część uda w celu podaży adrenaliny we wstrząsie anafilaktycznym, rozpoznać objawy zatrzymania krążenia i wdraża algorytm podstawowych zabiegów resuscytacyjnych, wykonać bezpieczną defibrylację z użyciem automatycznego defibrylatora zewnętrznego.

„Back to the Nature” – biomimetyka w odbudowie adhezyjnej odcinka bocznego

Prowadzący: lek. dent. Daniel Nowakowski

Czego się nauczysz? Uczestnicy dowiedzą się m.in. z czego biorą się błędy w adhezji, jakie są przyczyny niepowodzeń w pracy z kompozytem, jak odtworzyć naturalną wytrzymałość zębów w odcinku bocznym (odbudowa biomimetyczna), jak prawidłowo odbudować punkt styczny. Poznają także zalety materiałów wzmacnianych włóknem szklanym, a także techniki pracy materiałami kompozytowymi (technika warstwowa i technika iniekcyjna). Uczestnicy wykonają na modelach: odbudowę biomimetyczną ubytku klasy 2 z wykorzystaniem kompozytu konwencjonalnego G-ænial Posterior, kompozytu wzmacnianego włóknem szklanym everX Posterior/everX Flow, formówek sekcyjnych oraz Injection molding technique – odbudowę zęba z obniżoną wysokością zwarciową techniką iniekcyjną EXACLEAR/G-ænial Universal Injectable.

Przygotowanie oraz zastosowanie osocza bogatopłytkowego PRF

Prowadząca: dr Ewa Ignaczak

Czego się nauczysz? Każdy z uczestników wykona osobiście: pobieranie krwi – wirowanie w zależności od frakcji, przygotowanie sticky bone oraz ibone z użyciem młynka do pozyskiwania materiału z zęba, lub wiertła do pobierania wiórów kostnych, przygotowanie PRF Liquid, przygotowanie opatrunków żelowych PRF, techniki ostrzykiwania, mezoterapię igłową skóry właściwej, wykonywanie membran oraz korków fibrynowych z wykorzystaniem BOX PRF.

CEDE-3

Złamane narzędzie? Tricks and tips jak pozbyć się problemu

Prowadząca: dr n. med. Marta Maciak

Czego się nauczysz? Odseparowanie narzędzia w kanale jest jednym z częstszych powikłań podczas leczenia endodontycznego. Warsztat dedykowany jest lekarzom, którzy spotykają się z tym problemem w swojej codziennej pracy i chcą pogłębić swoja wiedzę. Każdy z uczestników będzie pracować na stanowisku wyposażonym w mikroskop, mikrosilnik endodontyczny i zestaw narzędzi niezbędnych do opracowania komory i kanałów. Praca w małej grupie zapewnia komfort i możliwość natychmiastowej konsultacji z prowadzącym. Celem szkolenia jest poznanie zasad bezpiecznej pracy, nauka, jak zminimalizować ryzyko odseparowania narzędzia w kanale, omówienie różnych technik uzyskania dostępu z wykorzystaniem UD i narzędzi rotacyjnych, przedstawienie dostępnych metod usuwania narzędzi z kanałów.

Nowoczesna endodoncja vs biomechanika zęba

Prowadzący: lek. stom. Artur Sienkiewicz

Czego się nauczysz? Głównym założeniem warsztatu jest przedstawienie wpływu preparacji systemu kanałowego na rokowanie biomechaniczne zęba. Omówiona zostanie konstrukcja oraz właściwości nowego systemu pilników V-Taper2H wraz z niestandardową koncepcją opracowywania kanałów korzeniowych, pozwalającą na oszczędną preparację tkanek zęba, prostotę, bezpieczeństwo i przewidywalność ich użycia – zalety i wady tego podejścia. Dodatkowo, poruszone zostanie zagadnienie dotyczące uzyskiwania dostępu do ujść kanałów korzeniowych w technice oszczędnej preparacji tkanek twardych zęba „conservative access”. Przedstawione zostaną właściwości i sposób stosowania ceramicznych biomateriałów do wypełniania kanałów korzeniowych na przykładzie Bioroot RSC fi rmy Septodont. Uczestnicy warsztatu będą mieli okazję bezpośrednio przedyskutować swoje wątpliwości z prowadzącym oraz samodzielnie przećwiczyć zaprezentowane zagadnienia przy użyciu mikrosilników endodontycznych oraz lup. Każdy z uczestników będzie pracować na stanowisku wyposażonym w mikroskop.

Opieka nad dzieckiem i kobietą ciężarną w zakresie profilaktyki i higieny jamy ustnej

Prowadzące: mgr hig. dypl. Katarzyna Ostrowska, hig. stom. Anna Michalska (warsztat w ramach IV Ogólnopolskiego Zjazdu Higienistek i Asystentek)

Czego się nauczysz? Czy kobiety w ciąży należy się bać? Czy nastolatek gryzie? Co oznaczają dziwne plamki na zębach przedszkolaka? Podczas warsztatów uczestnicy usystematyzują wiedzę z zakresu profilaktyki i higieny tej grupy pacjentów. Zapoznają się z wytycznymi dotyczącymi diety, profilaktyki fluorkowej, profilaktyki kształtowania prawidłowego rozwoju narządu żucia oraz kontroli mechanicznej i chemicznej biofilmu. Wykładowcy przedstawią ciekawe przypadki własnych pacjentów oraz podpowiedzą, jak przeprowadzić wizytę małego i dużego pacjenta.

Czytaj także:

Leukoplakia a liszaj płaski – dentysto, znajdź różnicę

Dentysta i medycyna estetyczna? Naturalnie!

Francuska szkoła leczenia periimplantitis w ramach sesji Pierre Fabre

Licówka licówce nierówna. Dlaczego?

Ruch „antyendodontyczny” – co na to socjologia?

Bartosz Cerkaski: czy potrzebuję technologii cyfrowych?

ZAREJESTRUJ SIĘ NA KONGRES TOP warsztaty CEDE 2019
Dodaj komentarz

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Popularne

To Top