Wystawa

Wystawa, która nie stoi w miejscu

Wystawa, która nie stoi w miejscu

CEDE to wydarzenie wierne tradycji, ale równocześnie podążające za nowościami. Czy nowa filozofia przyświecająca projektowi odłoży do lamusa utarte sformułowanie „jechać na targi”?

To nie będzie tekst, o tym dlaczego warto wziąć udział w CEDE. To będzie kilkadziesiąt zdań mówiących o tym, ile można stracić nie biorąc w nim udziału.

Gdyby ktoś nie zorientował się jeszcze w metamorfozie jakiej od dwóch lat doświadcza CEDE krótko przypominamy – CEDE to zupełnie nowy projekt oparty o integrację biznesu z nauką, którego podstawowymi elementami są wystawa stomatologiczna oraz Kongres Unii Stomatologii Polskiej. Ktoś mógłby zapytać – co w tym nowego, stoiska i wykłady, to formuła doskonale znana branży. Perspektywę zmieniają szczegóły.

Ambicje – od organizatora do mecenasa

Podstawą nowej filozofii CEDE jest …szacunek do czasu wszystkich uczestników branży stomatologicznej. Stosując duży skrót myślowy – każdy dzień lekarza poza gabinetem to strata pieniędzy, każdy dzień uczestnictwa firmy w wystawie to koszty. Aby stratę i koszty przemienić w korzyść potrzebny jest odpowiedni produkt. To właśnie ambicja CEDE. Organizatorzy chcą, aby przyjazd do Poznania opłacał się wszystkim: lekarzom, higienistkom, asystentkom oraz wystawcom. Gwarantem zadowolenia z uczestnictwa ma być wiedza.

Zasad ekonomii nie można tak po prostu oszukać. Trudno, aby za finansowym sukcesem stały jedynie chęci czy poprawnie wykonywana praca. Stomatologia stała się branżą wyjątkowo konkurencyjną, właściwie na każdej płaszczyźnie. Wszyscy szukają sposobności, aby się wyróżnić, w takim samym stopniu właściciele praktyk jak i producenci czy dystrybutorzy. Zazwyczaj wygrywa ten, kto wie i umie więcej.

Paulo Coelho choć ekonomistą nie jest, napisał: „Wszystko, czego się dotąd nauczyłeś, zatraci sens, jeśli nie potrafisz znaleźć zastosowania dla tej wiedzy.” Z pewnością każda gałąź biznesu może czerpać z tego cytatu garściami, stomatologia również. Lekarz dentysta bez sprzętu nie może leczyć, bez wiedzy o sprzęcie nie może leczyć efektywnie. Bez wiedzy ogólnie – nie może leczyć bezpiecznie.

Czytaj także:

Lekarz dentysta onkologiem pierwszego kontaktu?

Leczenie kobiet w ciąży, mleczaki, fluor – sesje wręcz obowiązkowe

Prof. Marzena Dominiak, nowy prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego i przewodnicząca Rady Naukowej Kongresu Unii Stomatologii Polskiej, który ma być głównym nośnikiem wiedzy podczas CEDE podkreśla, że branży potrzebne jest wydarzenie, które integruje naukę z biznesem. Takie, które w ciągu trzech dni streści aktualne trendy w leczeniu, nie pozostawiając przy tym wątpliwości merytorycznych, takie które przeprowadzi lekarza dentystę przez proces: potrzeba – wiedza – transakcja – praktyka.

Bez pustych słów

Hasło „integracja biznesu z nauką” łatwo posądzić o pusty slogan. W przypadku CEDE łatwo je jednak obronić, chociażby trzema argumentami. Po pierwsze, program Kongres Unii Stomatologii Polskiej jest efektem kilkumiesięcznego dialogu przedstawicieli najważniejszych towarzystw i organizacji naukowych w kraju oraz firm – producentów i dystrybutorów. Po drugie, od CEDE 2018 szkolenia firmowe będą otwarte dla wszystkich, odbędą się w specjalnie wybudowanych forach edukacyjnych w pawilonach, tuż obok stoisk wystawców. Co istotne, nad jakością szkoleń będzie czuwać wspominana już Rada Naukowa pod przewodnictwem prof. Dominiak. Po trzecie, nauka z biznesem integruje się w ramach sesji „Naukowy Zawrót Głowy – nowości w nauce”. – Sesja to wspaniałe możliwości komercjalizacji dobrego pomysłu klinicznego, mamy Partnerów, którzy czekają na młodych bezkompromisowych innowatorów – podkreśla prof. Tomasz Konopka, pomysłodawca sesji.

Czytaj także: Świadomość potrzeb jest kluczowa

Nie jadę na targi, jadę po wiedzę

Na początku tekstu padło pytanie, o to czy nowa filozofia CEDE odłoży do lamusa stwierdzenie „jechać na targi”. Popatrzmy na dosłowność z dystansem, tu nie chodzi o słowa, ale o zmianę podejścia, myślenia lekarzy, która będzie korzystna dla całej branży. Świadomy własnych potrzeb dentysta będzie lepszym lekarzem i klientem.

Tradycja, gwarancja jakości, zaufanie, wystawa, nowości sprzętowe, wiedza inna niż w folderze reklamowym, Kongres, bezpłatne sesje, nowe twarze, ludzie, którzy chcą tworzyć silną polską stomatologię, otwartość na nowe idee – więcej niż wystawa?

Dlaczego CEDE – wystawcy

Dlaczego CEDE – uczestnicy

ZAREJESTRUJ SIĘ
Dodaj komentarz

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Popularne

To Top