– Dobrej opinii nie można kupić, trzeba na nią zapracować, ale też o nią dbać – pisze na łamach piątkowego (17 marca) „Pulsu Biznesu” Monika Czaplicka, ekspertka od social media, prelegentka Kongresu Unii Stomatologii Polskiej, który będzie towarzyszył najbliższej edycji CEDE (14-16 września).
Założycielka agencji Wobuzz oraz autorka książki „Zarządzanie kryzysem w social media”, na łamach „PB” przekonuje, że to co się pisze w internecie, przekłada się na realne zyski – informacje przeglądają przecież nasi klienci, partnerzy czy inwestorzy. Jak podaje Monika Czaplicka, według London School of Economics, zmniejszenie liczby negatywnych wzmianek o 2 proc. oznacza wzrost sprzedaży o 1 proc. Dell przeliczył natomiast swoich fanów i przeciwników w sieci na konkretne kwoty zysków i strat, Ebay policzył natomiast, że spadek negatywnych ocen o 1 proc. to o 4 proc. niższe ceny w aukcjach.
Czaplicka zdradza trzy narzędzia niezbędne do dbania o internetową reputację: Google, monitoring sieci oraz opinia…własnej babci.
Zapraszamy do lektury „Pulsu Biznesu” oraz na wykład Moniki Czaplickiej podczas sesji „Wokół gabinetu” (Kongres Unii Stomatologii Polskiej).
