Education

Monika Czaplicka: dentysta nie musi płacić Facebookowi

Monika Czaplicka: dentysta nie musi płacić Facebookowi

– Reklamy nie są potrzebne. Wręcz płacenie Facebookowi za bycie na Facebooku jest bez sensu – przekonuje Monika Czaplicka* specjalistka z zakresu social media, jedna z prelegentek sesji “Wokół gabinetu” podczas Kongresu Unii Stomatologii Polskiej (CEDE 2017, 14-16 września) w rozmowie z portalem infoDENT24.pl.

infoDENT24.pl: Kogo przekonujemy, że aktywna obecność w social mediach jest podstawą efektywnie działającego gabinetu dentystycznego? Zdecydowana większość aktywnych zawodowo dentystów prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. W takich przypadkach podstawowy algorytm kontaktu z pacjentem wciąż oparty jest o rozmowę telefoniczną. Tutaj marketing szeptany ma zdecydowanie palmę pierwszeństwa.

Monika Czaplicka: Klienci wybierają telefon, ponieważ nie mają innego kontaktu. Znam wiele praktyk, które dobrze funkcjonują online i korzystają z tego kanału – zarówno do pozyskiwania klientów, jak i obsługi ich. Mogę doradzić, aby kilkoro znajomych (może być dentystów) połączyło siły i zatrudniły osobę od prowadzenia mediów społecznościowych. W ten sposób można obniżyć koszty i nie martwić się o prowadzenie samodzielnie.

Załóżmy, że lekarz dentysta widzi sens promowania swoich usług poprzez social media, załóżmy, że wie co to jest Facebook (któż nie wie), że posiada konto na Instagramie, Google+, Twitterze, że ma wgrane aplikacje Snapchat oraz WhatsApp. To tylko niektóre z ostatnio lansowanych narzędzi. Nic z tego nie wynika, bo zarządzanie tymi kontami jest nierealne dla kogoś kto pracuje po 8 godzin dziennie, zawiaduje zakupami materiałów, co i rusz ma wiele skomplikowanych relacji z urzędnikami różnych szczebli. Sprawne zarządzenie social mediami to wymóg zatrudnienia osoby na pewną część etatu. Jeśli już – to w pierwszej kolejności myśl się o pomocy stomatologicznej.

Monika Czaplicka: Nie trzeba mieć 5 kont. Wystarczy jedno. Ja planuję posty na cały tydzień w weekend, zajmuje mi to około godziny. Zakładając, że początkowo nie będziemy mieli bardzo dużo pytań, komentarzy itd. – nie będziemy mieli więcej pracy.

Zasięg w social mediach jest mocno ograniczany, a to ze względu na fakt, że ich właściciele, chcą zmusić użytkowników do korzystania z płatnej reklamy. Wpisy, które generowałyby ruch w sieci (w efekcie implikowałyby większy zasięg), muszą zawierać treści dość odległe od informacji, które powinny generować gabinety dentystyczne. Mówiąc szczerze zawartość intelektualna takich wpisów działa według zasady Kopernika: lepszy pieniądz jest wypierany przez gorszy.

Monika Czaplicka: To typowe błędne myślenie osób, które nie znają się na marketingu online. Reklamy nie są potrzebne. Wręcz płacenie Facebookowi za bycie na Facebooku jest bez sensu. Można oczywiście wykorzystać to do sprzedaży przez reklamę – w ten sposób można pozyskać leady.

Sztuka polega na tworzeniu treści, które są interesujące dla odbiorców, ale nie są marnej jakości. Dlatego nie każdy może to robić i dlatego to takie trudne. Ale skuteczne, kiedy robione dobrze.

Czytaj więcej na www.infodent24.pl

Przyjdź na trzyczęściowy wykład Moniki Czaplickiej w ramach Kongresu Unii Stomatologii Polskiej. Szczegóły tutaj

Czytaj także:

Monika Czaplicka o dentyście w social media

Monika Czaplicka: o reputację w sieci trzeba ciągle dbać

* Monika Czaplicka

W branży social media od 10 lat. Pra­cuje w swojej agencji Wobuzz dla różnych klien­tów. Pro­wa­dzi fan­page “Kry­zysy wybu­chają w social media w week­endy” oraz bloga czaplicka.eu. Jej debiu­tancka książka “Zarzą­dza­nie kry­zy­sem w social media” nakła­dem wydaw­nic­twa Helion doczekała się dodruku po kilku miesiącach od pierwszego wydania. Jedna z autorek II tomu Biblii E-biznesu.
Często występuje jako prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych. Podczas konferencji I love marketing otrzymała I miejsce (z 18) za najlepszą prelekcję głosami prawie 900 widzów zgromadzonych na sali oraz przed komputerami.
Wykształ­ce­nie socjo­lo­giczne, zdo­byte w trak­cie stu­diów w Insty­tu­cie Socjo­lo­gii UW, umoż­li­wia jej ana­li­zo­wa­nie danych i obser­wo­wa­nie sieci z cie­ka­wej per­spek­tywy.

 

Dodaj komentarz

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Popularne

To Top